Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 14. novembris plkst. 18:00–21:00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 26. jūlijā no plkst. 10.00–13.30
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 10. janvārī plkst. 10.00–15.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 20. novembris un 4. decembris plkst. 10.00–16.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 30. janvāris plkst. 15.00–18.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 14. janvārī plkst. 10.00–16.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 6. un 13. augustā plkst. 10.00–14.00, 20. un 27. augustā plkst. 10.00–13.30
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: pēc pieprasījuma
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 10. decembrī plkst. 14.30–18.00, 16. decembrī, 18. decembrī, 8. janvārī plkst. 13.30–17.00 un 15. janvārī plkst. 14.30–18.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: Semināra norises vieta:
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: pēc pieprasījuma
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 18. decembrī no plkst. 10.00–14.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 12. decembrī no plkst. 10.00–15.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 24. janvārī plkst. 10.00–15.30
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 5. decembrī plkst. 15:00–18:00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 20. novembrī plkst. 10.00–16.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: pēc pieprasījuma
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 7. janvārī plkst. 14.30–18.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: pēc pieprasījuma
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 4. decembrī plkst. 10.00–16.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 7. augustā, 21. augustā, 4. septembrī plkst. 10.00–13.30.
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 12. decembrī, 16. decembrī un 6. janvārī no plkst. 10.00–15.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: pēc pieprasījuma
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 12. decembrī no plkst. 15.00–18.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: Kā pareizi plānot un īstenot grāmatvedības politiku uzņēmumā Uzņēmuma uzskaites politikas veidošana un atjaunošana. Uzņēmuma grāmatvedības organizācijas dokumentu paraugi. - par VID tematiskajām pārbaudēm; - vispārīgās z
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 23. janvārī plkst. 18.00–21.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 13. janvārī, 20. janvārī plkst. 14.00–18.00, 27. janvārī un 3. februārī plkst. 13.30–17.30
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 24. janvārī plkst. 14.30–18.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 13. septembris, 20. septembris, 27. septembris, 4. oktobris, 11. oktobris plkst. 14.00–18.00
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 9. augustā plkst. 10.00–13.30
Seminari.lv iesaka:
Norises laiks: 2020. gada 12., 13.,19.,20. martā
Aktualitātes
Aktualitātes » Kompānijas nostiprina savas krāsas
Kompānijas nostiprina savas krāsas
Pievienots: 27.07.2007
Korporatīvā krāsa ir viens no svarīgākajiem korporatīvās simbolikas elementiem. Kopā ar tirdzniecības zīmi un logotipu tā izpilda identifēšanas funkciju patērētāja apziņā. Spilgtas un viegli atpazīstamas krāsas dod iespēju izcelties uz neskaitāmo konkurentu fona un tādejādi efektīvāk piesaistīt mērķauditorijas uzmanību. Psiholoģijas nozares speciālisti jau sen ir pierādījuši, ka cilvēki daudz vieglāk uztver un atceras vizuālos tēlus, nevis leksisko jēgu, kas ielikta brenda nosaukumā.

"DHL korporatīvās krāsas ir neatņemama kompānijas brenda sastāvdaļa, " saka Tatjana Ļubimova, DHL  mārketinga komunikāciju nodaļas menedžere Krievijā, " Košas un viegli atpazīstamas, tās pilda mūsu vizītkartes funkciju visā pasaulē." Viens no "Bilain" brenda jaunā stila izstrādātājiem Džons Viljams vienreiz teica : "Kas kontrolē krāsas, tas ietaupa pusi no sava reklāmas budžeta."  Viņam pilnīgi piekrīt Jūlija Ostrouhova, "Vimpelkoma" preses sekretāre, "Nostiprināt aiz sevis vienu vai citu krāsu ir jebkurai kompānijai liels panākums," viņa apgalvo.

Krāsa nes sevī noteiktu informāciju un provocē emocijas. Šodien šo faktu sāk apzināties arvien vairāku kompāniju marketologi. Tas, ka mūsu biznesmeņi nepievērš tik lielu uzmanību krāsām, ir mīts. "Celtniecības kompānijas diezgan daudz pievēršas mārketinga komunikācijām, " uzskata kompānijas grupu "KV Engineering" ģenerāldirektora vietnieks Vitālijs Viļenskis, " Pietiek atcerēties kaut vai "Don Stroja" vai "PIKa" akcijas. Nekustamā īpašuma tirgus ir konkurentu bagāts, tāpēc šajā jomā aizņemtajiem nākas izcelt savu brendu ar dažādu neparastu, kreatīvu gājienu palīdzību, tajā skaitā arī ar krāsu spēļu palīdzību."

Labs piemērs ir kompānija "Aeroflot", kura apzinās, cik svarīgi ir strādāt ar krāsām un kura kopš 2002. gada  sāka "pārkrāsot sevi" zilajā, sudrabainajā un oranžajā krāsās. Nebūtu lieki pieminēt, ka amerikāņu Boeing kopš 2004. gada izmanto balto un zilo krāsu.

Galvenajā prasmīgi izvēlēto korporatīvo krāsu priekšrocībā (tādā, ka šīs krāsas viegli paliek patērētāju atmiņās) slēpjas arī lielas briesmas. Jo "labu" krāsu un to salikumu nemaz nav tik daudz. "Rēķināties ar "ekskluzīvām tiesībām" uz kādu veiksmīgu krāsu nevar," uzskata Depot WPF prezidents Aleksejs Andrejevs, "Visi grib firmas simboliku sarkanos, zilos, dzeltenos un zaļos toņos. Daudz mazāk pretendē uz, teiksim, violeto krāsu. Tāpēc nevajadzētu brīnīties, ka jūsu izvēlētais lieliskais "reflex blue" būs sastopams arī citu kompāniju firmas zīmju vizuālajā noformējumā. Turklāt diezgan bieži."

"Tāda problēma tiešām eksistē," piekrīt Vitālijs Viļenskis, "Tieši tāpēc pilnvērtīgs brends sastāv ne tikai no krāsām un toņiem. Divkārt smagi ir tad, ja firmas ar līdzīgu krāsu gammu strādā vienā tirgus sektorā." Tādu piemēru nepavisam nav maz: zilie "Paterson" un "Septītais kontinents", zaļie BP un JUKOSs, sarkanie "M-Video" un "Mir", brūnie "Šokoladſica" un "Kofe-house". Vienādais krāsojums pavisam nemulsina veiksmīgas kompānijas.

Uz tirgus līderu "vienveidības" fona pilnīgi likumsakarīga izskatās nelielo "spēlētāju" vēlme veidot savu brendu līdzīgāku līderu brendiem. Taču lielākoties nekādus zaudējumus tāds "plaģiāts" līderiem nenodara, bet "mazuļiem" nemaz tik daudz labuma nenes. Mīmikrija pēc līdera var apdrošināt kompāniju no riska izveidot pavisam neadekvātu korporatīvo tēlu, bet plaģiāts nav spējīgs likt patērētājiem pēkšņi iemīlēt kādu tirgus marku.

Tajā pašā laikā agresīvo mārketinga komunikāciju piekritēji saduras ar pavisam pretējām problēmām. Daļa no auditorijas viekārši "nogurst" no korporatīvajām krāsām, pat, ja kopskatā tās ir visai organiskas.  "Sava stila agresivitātes dēļ "Bilain" brends ātri apnika daudziem patērētājiem un sāka radīt viņos aizkaitinājumu," Aleksandrs Maņins novērtē sava konkurentuzņēmuma "rebrendinga" rezultātus, "Mūsu cienījamiem kolēģiem vēl vajadzēs pierādīt tirgum, ka aiz vizuāli pievilcīga tēla ir paslēpta dziļa jēga."

Top.LV